دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود
سرخط خبرها

شهید سلیمانی، شاخصِ مردی و مردانگی است | تولد و بالندگی انقلاب، مدیون جوانان و روحیه جوانی

  • کد خبر: ۹۴۴۴۶
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
شهید سلیمانی، شاخصِ مردی و مردانگی است | تولد و بالندگی انقلاب، مدیون جوانان و روحیه جوانی
عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: انقلاب، تولد و بالندگی خود را مدیون جوانان و روحیه جوانی است؛ روحیه‌ای آرمان‌گرا، بلندنگر و بلندنظر که از "خود" در راهِ "خدا" هزینه می‌کند و ثمره آن حاج قاسم هایی بود که ما در این انقلاب به آنها مدیون هستیم و حالا کار را نسلِ سلیمانی ها باید تمام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه علنی شورای شهر مشهد و با حضور فرمانده سپاه امام‌رضا(ع)، حکم فرماندهی پایگاه بسیج حضرت امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) شورای اسلامی شهر مشهدمقدس به سیدحسین علوی‌مقدم اعطاء شد.

در نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس که با حضور سردار هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام‌رضا(ع) و حسین حسامی، فرمانده حوزه بسیج ادارات و کارمندان شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهدالرضا(ع) برگزار شد، حکم «فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) شورای اسلامی شهر مشهدمقدس» به سید حسین علوی‌مقدم اعطاء شد.

شهید سلیمانی، شاخصِ مردی و مردانگی است | تولد و بالندگی انقلاب، مدیون جوانان و روحیه جوانی

سیدحسین علوی‌مقدم، عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ناطق پیش از دستور نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر بود؛ متن نطق وی به شرح ذیل است:

دو سال قبل که خون سردار سلیمانی را ریختند؛ تصور میکردند که ضربه ای بزرگ به ایران وارد کرده اند.

اما نمی دانستند که در اصل شاهرگ اصلی کشور خودشان را با این کار زده اند.

خون جوانان ایرانی به جوش آمد و این کار آنها، غیرت مردان و زنان این سرزمین را چندین برابر کرد.

آمریکا با این کار خود، ضربه ای بزرگ بر قلب خویش وارد کرد و احساس می کند که این ضربه را به ایران زده. اما زهی خیال باطل چرا که آنها ریشه خود را خشکانیدند.

نقش موثر سردار سرافراز و شجاع ایران اسلامی شهید سلیمانی در حل بحران ها و فتنه های بسیار خطرناک ملت های مظلوم منطقه مانند سوریه ، عراق ، افغانستان و ......برهیچ کسی پوشیده نیست.

علت این محبوبیت منطقه ای و حتی جهانی این شهید والامقام هم بخاطر این مجاهدت ها و جانفشانی ها بود.

مهم‌ترین و بارزترین ویژگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در طول عمر با برکتشان، دفاع از حریم ولایت و تبعیت از فرامین رهبری عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) بود که در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرد و همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان بودند و برای عزت و اقتدار ایران اسلامی بیش از چهل سال مجاهدت کردند و حالا این مسیر برای ما جوانان یک هدف بزرگ به شمار می رود.

دیگر ویژگی مهم مکتب و فرهنگ سردار سلیمانی استکبارستیزی، حمایت از محرومان و مستضعفان، علاقه‌مندی به مردم و شجاعت در میدان بود.

ما باید بدانیم که هدف حاج قاسم سلیمانی چه بود، او در عین اینکه سرلشکر نظامی بود اما در دل مردم جای داشت و تفکر او به تفکر انقلاب و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برمی‌گشت. ایشان در مقابل دشمن سرخم نمی‌کرد اما در مقابل مردم کمر خم می‌کرد.

شهید سلیمانی، شاخصِ مردی و مردانگی است. یک "ابرمرد" است در برابرِ"ابرقدرت"ها. چیزی که در دنیای استکبار، بدیل ندارد.

انقلاب، تولد و بالندگی خود را مدیون جوانان و روحیه جوانی است. روحیه ای آرمان گرا، بلندنگر و بلندنظر که از "خود" در راهِ "خدا" هزینه می کند و ثمره آن حاج قاسم هایی بود که ما در این انقلاب به آنها مدیون هستیم و حالا کار را نسلِ سلیمانی ها باید تمام کنند.

ما به سهم خود برای عینیت بخشیدن نسل سلیمانی در میان جوانان شهر امام رضا تلاش می‌کنیم. نگاه همه جانبه، ملی و انقلابی حاج قاسم را رسم‌الخط رفتاری خود می‌دانیم و زیستن به" مکتب سلیمانی" را هم افتخار می‌دانیم و هم تکلیفی دینی، ملی و انقلابی. با هندسه‌ای چنین است که می توان به افق های بلند نگاه داشت و به موفقیت های بزرگ رسید.

واقعیت این است که ما میراث‌دار شهدا هستیم و شرمنده آنان ...

حتی تصورش هم سخت است اینکه روی پل صراط و در محشر شهیدان نظرنژاد و برونسی و کاوه و سیدعلی حسینی و چراغچی و شوشتری جلویمان را بگیرند که بعد از ما چه کردید؟!

برای مردم بی نظیر، شجاع و شهید پروری که جهت حفظ اسلام و انقلاب، جان و مال خود را تقدیم کرده اند، باید مدیرانی با همان روحیه مدیریتی جهادی حاج قاسم، خدمت کنند.

در دل مکتب حاج قاسم، یک دنیا حرف است و مسائل بسیار مهمی در آن نهفته است که به زعم ما محرومیت زدایی ، خدمت به مردم و داشتن روحیه جهادی را باید سرلوحه کارمان قراردهیم، انشالله.

کفن بپوش و بگو شیعه مرد میدان است

اگر حرم نباشد قلب ما هراسان است

اگر نفس به لب ماست چاره لازم نیست

شهادت است هدف استخاره لازم نیست

بگو که سفره ی شاه از کرم نمی‌افتد

که زخم می‌خورد اما علم نمی‌افتد

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->